Virtueel Assistent/Team
Naast dat ik ambitieuze ondernemers ondersteun in marketing- en business strategie, voer ik nog steeds taken uit op gebied van support. Momenteel ben ik bezig met het opstellen van een team. Uit elk vakgebied een expertise. Zodat mijn klanten optimaal geholpen kunnen worden.
Vaak als je gaat groeien is het hard nodig om de taken waar je geen energie meer van krijgt of waar jij gewoonweg te druk voor bent uit te besteden. Hoe fijn is het dan als je dit alles op maar 1 plek hoeft onder te brengen.
Diensten overzicht virtueel assistent
Dagelijks management
PA gerichte taken die dagelijks terug komen.
- Email lezen, beantwoorden, ordenen
- Agenda beheren, afspraken maken, bevestigingen sturen
- Lunch/diner afspraken maken en restaurant boeken
- Digitaal archief opzetten
- Taken prioriteren
- Planning maken t.b.v. deadlines
- Bewaken van deadlines
- Uitwerken en redigeren van teksten
- Stukken scannen en archiveren
- Telefonisch informatie opvragen
- Bij training/workshop/evenement: alles organiseren en facilitair regelen
- Bij training/workshop/evenement: aanwezig zijn als rechterhand/organisatorisch zaken regelen
- Afronding van projecten; evaluatie organiseren en vastleggen
Zorgdragen dat de financiële administratie up to date is
- Facturen en bonnen in boekhoudsysteem registreren en status bijhouden
- Aanmaningen versturen
- Bij termijnbetalingen overzicht maken en betaalstatus bijhouden
- Vervaldatum Inkoopcontracten bewaken
- Nieuwe inkoop uitzoeken/offertes opvragen
- Financieel archief bijhouden
Uitvoeren van taken ter ondersteuning van de verkoop van diensten/producten.
- Verkoopafspraken met klanten inplannen
- Opzetten van online kalender systeem om afspraken te maken
- Online verkooppagina (landing page) maken en publiceren
- Offertes opstellen en versturen
- Algemene voorwaarden bijhouden
- Nabellen/opvolgen van leads
- Contract opstellen en versturen
Online Tools inregelen
- Diverse boekhoudapps inrichten
- CRM systemen inrichten
- E-mail systemen inrichten
- Online agenda systemen inrichten
- Time management systemen inrichten
- Projectmanagement systemen inrichten
- E-mail marketing systemen inrichten
(Online) marketing
Belangrijke activiteiten om klanten kennis met het bedrijf te laten maken.
- Brochures/flyers redigeren
- Brochures, flyers, visitekaartjes, etc. bestellen
- Netwerkbijeenkomsten opzoeken die interessant zijn
- Beurzen opzoeken waar je je dienst/product kunt profileren
- Voorbereiding regelen voor de beurs
- Banners, flyers, (laten) ontwerpen en bestellen
- PR acties: teksten redigeren, naar juiste persoon/pers sturen
- Eigen presentatie/bijeenkomsten organiseren Zalen boeken, uitnodiging versturen, alle facilitaire zaken regelen –
- Promotiekalender bijwerken en deadlines bewaken
Socialmedia beheer
- Social media profielen/groepen aanmaken
- Social media berichten plaatsen
- Social media campagnes organiseren
- Social media statistieken bijhouden
Website beheer
- Website teksten redigeren
- Website teksten updaten
- Nieuwe blog op website plaatsen
- Nieuw artikel/whitepaper op website plaatsen
- Plaatjes/foto’s zoeken ter illustratie bij blog/artikel
- Webinars en teleseminars inplannen
- Webinars/teleseminars live bijwonen, faciliteren, opdrachtgevers steunen
- De opnames van webinars en teleseminars op de website plaatsen
Online marketing
- Emailmarketing versturen (nieuwsbrief)
- Verwerken van teksten voor specifieke marketing acties in het e-mailmarketing systeem
- Uitzoeken waar live presentaties gegeven kunnen worden
- Afspraken maken voor presentaties
- Presentaties uitwerken
- Presentaties op SlideShare plaatsen
- Video op website/YouTube/Vimeo plaatsen
Prijzen
Dit zijn de mogelijkheden in pakketten. Uiteraard is het mogelijk om de diensten per uur af te nemen of op projectbasis.
Zoals je ziet heb je al gauw een dagdeel tot een dag meer VRIJ, hierin kun je full focus aan de slag om te werken AAN je bedrijf in plaats van in.